Huidige status
Niet ingeschreven
Prijs
US$Geen toegang
Begin

E-mailmarketing is een populaire vorm van marketing. Onder e-mailmarketing vallen alle e-mails die je naar (potentiële) klanten stuurt, zoals nieuwsbrieven, aanbiedingen, aankoopbevestigingen, acties, waardevolle informatie of klanttevredenheidsonderzoeken. E-mail marketing is dus een veelzijdig communicatiekanaal én simpel uit te voeren. Bij e-mailmarketing ben jij de baas over jouw data en kan je het zo persoonlijk maken als dat jij wilt.

E-mailmarketing heeft vele voordelen. De kosten zijn over het algemeen laag, zeker in vergelijking tot andere marketinguitingen. Daarnaast staat e-mailmarketing ook bekend om de hoge ROI (Return on Investment). E-mails worden veel ingezet en blijven een populair communicatiemiddel. Tot slot is e-mailmarketing goed meetbaar, is e-mail op maat inzetbaar en goed schaalbaar. Wat als nadeel kan worden gezien, is dat e-mailmarketing wel eens vergeleken wordt met spam. Maar met een goed plan waarbij je de regels in acht neemt is dit alleen maar een hele fijne manier van in contact komen en blijven met (potentiële) klanten.

Aan het eind van deze module weet je of e-mailmarketing geschikt is voor jouw doelgroep. Als dat zo is dan ga je gelijk een plan maken. We kijken naar de verschillende programma’s, de wetgeving, welke content je kunt gebruiken voor je e-mails, welke content werkt en wanneer je het beste mails kunt versturen, hoe je een klantprofiel maakt en hoe je daardoor kunt segmenteren en personaliseren, de customer journey van e-mailmarketing, hoe je e-mailadressen kan verzamelen en tot slot gaan we kijken hoe je een e-mailfunnel maakt.

Veel succes met de module E-mailmarketing!

If you’re trying to persuade people to do something, or buy something, it seems to me you should use their language, the language they use every day, the language in which they think.
David Ogilvy

Britse reclamemagnaat, 'vader van reclame'