Huidige status
Niet ingeschreven
Prijs
US$Geen toegang
Begin

Een online reputatie is hetgeen op internet te lezen is over jezelf of je onderneming. Niet alleen de informatie die je zelf op internet plaatst, op bijvoorbeeld je website of social media, maar ook informatie die consumenten op internet zetten, bouwt deze vorm van reputatie op. Of je nu slager, hovenier, webdesigner of machinefabrikant bent, een online reputatie is voor elke ondernemer van groot belang. Ook al ben je niet bewust bezig met je digitale reputatie, klanten hoeven maar iets over jou of jouw product op internet te plaatsten en je online reputatie is gemaakt en voor iedereen zichtbaar.

Internetdeskundige Henk van Ess legt uit dat een online reputatie voor een groot deel door publiekservaring wordt bepaald. “Het begint al bij je website, daar moet je duidelijkheid bieden voor potentiële klanten. Met een goede website creëer je vertrouwen bij de consument. Het is de etalage van je bedrijf. Zorg ervoor dat klanten op een overzichtelijke website komen waar informatie goed vindbaar is. Is je website niet goed, dan komt dit je reputatie al niet ten goede.” Op het inrichten van je website heb je zelf invloed. Wat anderen over je schrijven op bijvoorbeeld diverse sociale media, fora en blogs is een ander verhaal. En dat jouw website de basis is voor een succesvolle online business hoef ik je niet meer uit te leggen volgens mij.

Your brand name is only as good as your reputation
Richard Branson