Afhankelijk van hoe je de klant benadert, kun je de klant vragen stellen maar je kunt ook stellingen geven waarbij de klant een cijfer moet aanvinken of moet aangeven dat hij/zij er oneens, neutraal of eens mee is.
Hieronder staan een aantal voorbeeldvragen. Je vindt deze ook in het werkboek. Deze vragen helpen je al een eind op weg om te beginnen met jouw eigen klanttevredenheidsonderzoek. De vragen zijn sterk afhankelijk van het doel van je klanttevredenheidsonderzoek. De ene keer ligt de focus op je service en de volgende keer wellicht op een product of dienst dat je verkoopt. En ook deze onderzoeken kunnen weer opgedeeld worden, bijvoorbeeld door vragen te stellen over verschillende producten of onderdelen van je service, zoals communicatie.
Vragenlijst
– Wat vindt u van onze service voor, tijdens en na een aankoop?
– Bent u tevreden over onze manier van communiceren?
– Was alle informatie die u kreeg duidelijk?
– Hoe verliep het contact met ons?
– Was de medewerker vriendelijk?
– Had de medewerker verstand van zaken?
– Was de medewerker behulpzaam?
– Had u het idee dat er naar u geluisterd werd?
– Had u het idee dat u begrepen werd?
– Werd u op de hoogte gehouden bij eventuele wijzigingen?
– Was u tevreden over onze bereikbaarheid?
– Voldoet ons product of dienst aan uw verwachting?
– Voldoet onze begeleiding aan uw verwachting?
– Voldoet de levertijd aan uw verwachting?
– Wat vindt u van de prijs-kwaliteitsverhouding?
– Welke service van ons bedrijf vond u goed?
– Wat kunnen wij verbeteren?
– Zou u ons aanbevelen aan vrienden of kennissen?
– Zou u de volgende keer weer bij ons terug komen?