Klanttevredenheidsonderzoek

Klantonderzoek

Een klanttevredenheidsonderzoek brengt de tevredenheid van de klanten in kaart ten aanzien van jouw bedrijf, medewerkers, product of dienst. Klanttevredenheid is voor elk bedrijf belangrijk omdat het zorgt voor een beter resultaat. Kwaliteit en tevredenheid zijn noodzakelijk voor een bedrijf. Een klanttevredenheidsonderzoek helpt bij het verbeteren van de kwaliteit waardoor klanten nog meer tevreden zijn met jouw product of dienst.

Om zelf een goed klanttevredenheidsonderzoek uit te voeren geef ik je o.a. 7 tips die je daarbij helpen. Er wordt vaak gekozen voor een klanttevredenheidsonderzoek omdat dit een goede manier is om feedback van je klanten te krijgen. Daarom ga ik dieper in op het relevant en leuk houden van het onderzoek. Wist je dat veel klanten het oprecht fijn vinden als ze alleen al om hun mening worden gevraagd? Dat je daar moeite voor doet en naar ze luistert. Win-win situatie dus! Maar hoe pak je zo’n klanttevredenheidsonderzoek nou aan? Dat ga ik je in de aankomende hoofdstukken uitleggen.