Wat wil jouw klant?

Niet zo heel lang geleden moesten we naar de bibliotheek als we op zoek waren naar specifieke informatie. Daarna kregen we een computer en konden we het op internet opzoeken. Tegenwoordig hebben we allemaal een mobiele telefoon of ander apparaat waar je met 1 klik op de knop alle informatie kunt vinden die we nodig hebben. Maar met zoveel informatie online moet je er wel voor zorgen dat jouw content zo goed is dat het waardevoller is dan van je concurrent. 

Iedereen uit jouw publiek heeft zijn/haar eigen gewoontes. Maar met jouw content kan je ze die gewoontes laten veranderen. Met content van uitstekende kwaliteit kan je ze zo veranderen dat jij jouw doelstellingen haalt. Hoe meer ze jouw merk zien, hoe meer ze het herkennen. Hoe vaker jij kwalitatief goede content produceert, hoe vaker jouw publiek jou ziet als een betrouwbaar en geloofwaardige bron. Het gaat niet om kwantiteit maar om kwaliteit! Hoe krachtiger de content, hoe meer bezoekers je zult krijgen en hoe hoger je scoort in Google.  

We hebben het er bij het maken van de klantprofielen al even over gehad. En dit is echt heel belangrijk om in kaart te brengen! Welk probleem, dilemma of behoefte los jij op met jouw product/dienst? Zoek het antwoord op deze vraag! Breng in kaart wat er gebeurt met de klant op het moment dat ze jouw product/dienst afnemen. Verandert er iets in hun wereld? Wat is het resultaat als ze het gebruiken? Hoe blij wordt jouw klant nadat ze jouw product/dienst heeft gebruikt? Klanten kopen op resultaat, ze willen weten wat het voordeel voor hun is. Als jij dit goed in kaart brengt, wordt verkopen een stuk makkelijker!

Zorg ervoor dat iedere klant die op dit moment nog niet eens weet dat jij bestaat, jouw product/dienst moet hebben als ze iets over jou hebben gezien. Dat doe je door al jouw uitingen te richten op het resultaat en niet op hoe goed jouw product/dienst is.